fredag den 3. oktober 2014

Grandma`s

Tæppe i sekskanter inspireret af bedstemors hæklede firkanter.

Så blev det endelig færdigt - mit projekt i strimmelteknik. Jeg har altid været glad for strimmelteknikker. Man sparer en masse skærearbejde og en masse syarbejde.
Hvis jeg har en idè til et mønster - prøver jeg altid at udtænke en teknik, der kan gøre det nemmere og hurtigere at sy.
I løbet af næste uge bliver mønsteret klar til salg i netbutikken. Det vil indeholde skabelon til trekanten og en mere detaljeret arbejdsgang med vejledning i fordeling og presning af sømrum mm.


Jeg har valgt at sy i støvede pasteller, med det er også velegnet  til strimmelrester.

Skær trekanter af strimmelstykkerne og sorter dem.
Læg trekanterne op i sekskanter.
Fyld kanterne ud.
Sy trekanterne sammen i rækker.
Sy en række færdig før du starter på den næste.
1. sammensyning.
2. sammensyning
Skær kanterne rene og sy evt. en ramme omkring.
Detalje
Quilt tæppet og afslut med kantebånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar