onsdag den 18. februar 2015

Kan du holde på en hemmelighed?

Trekanttæppet, som jeg syede sidste år, har været med på alle messerne i 2014 og skal derfor have en afløser.
De sidste 3-4 uger har jeg syet på et nyt tæppe i netbutikkens ensfarvede bomuldsstoffer. Forud ligger der en masse overvejelser om mønster og farver. Der er så mange muligheder og det kan være svært at beslutte sig.
Lige efter nytår, måtte jeg vælge og jeg er glad for valget. Tæppet bliver syet på maskine i strimmelteknik og det går bare derudad. (Når der er ellers er tid til at sy!) Jeg har altid være vild med strimmelteknikkerne. Her kan man se, at man får noget fra hånden i en fart. Og nu er jeg ved, at lægge sidste hånd på tæppet. Mønsteret er næsten klar, både med tekst og vejledende tegninger. Så det nye tæppe kan afsløres til årets første messe Håndarbejdsmessen i Middelfart midt i marts.
Der er brugt 15 forskellige farver og denne gang har jeg valgt at sætte en mønstret ind, som indeholder de femten valgte farver. Hvis man ikke bryder sig om den mønstrede, kan man vælge at sætte en sort ind istedet. Det vil se super godt ud! Jeg løfter en lille flig - hele tæppet afsløres, når det er helt færdigt.
Fraklip

På bagsiden er der brugt lidt rester.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar