mandag den 20. oktober 2014

Så kom de i hus....

Overvintring

Jeg har de senere år overvintret mine chili- og peberplanter. De fleste vil nok sige, at det ikke er besværet værd! Men har man pladsen til det - er det, det værd! 

Jeg har dem i min havestue - det er frygteligt besværligt og det giver en masse griseri. Når vi når hen omkring januar-februar ser de forfærdelige ud og jeg har mest lyst til at kassere dem. Men så kommer marts, lyset tager til og planterne begynder så småt at skyde nyt. Og når først de er rykket ud i drivhuset og de gror og gror og giver chilifrugter i mængder, så jeg kan sælge dem ude ved vejen. Ja, så er al besværet glemt.
Der er friske chilifrugter til omkring jul og nu skal jeg ingengang udenfor i regnvejr for at hente til maden!
Der er 17 forskellige fra de helt milde peberfrugter til meget - meget stærk
Billederne er taget lidt nedefra, så man kan se nogen af chilifrugetrne

3 kommentarer:

  1. Spændende med dine chiliplanter. Vil du indvi os i hvilke sorter du har?

    SvarSlet
  2. Ej hvor spændende... Måske man kan høste lidt erfaring fra dig?
    Mange hilsner fra Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skriver et indlæg om dem, jeg har - på et tidspunkt. Med hensyn til overvintring - De skal stå så lyst som muligt ca. 12-15 grader. Vandes sparsomt.

      Slet