torsdag den 4. juni 2015

Sidste "fridag"



Noget af det jeg savner fra min tid som lønmodtager, er fridage. Sådan rigtige fridage, hvor man holder fri fra alle forpligtelser, hvor man kan gøre lige, hvad man har lyst til. Og ikke mindst få gjort noget ved "bunkerne", som man ikke når i hverdagen.
Jeg ved godt, at mange (ikke selvstændige) tror at selvstændige bare kan holde fri. Og det ser måske også sådan ud. Men virkligheden er en helt anden.
Derfor elsker jeg foråret med alle helligdagene. Det lugter lidt af fridag! Så kan jeg holde "næsten-helt-fri" med havearbejde (hvis vejret er til det) eller få gjort lidt ekstra indendøre.
Træpæon
At man som selvstændig mangler nogle arbejdstimer og må bruge weekenderne til at indhente det forsømte er en helt anden sag.

Nu ser jeg frem til tre fridage (grundlovsdag og weekend) som skal nydes i haven.
Og det bliver "næsten-rigtige-fridage" for meteorologerne har lovet sommervejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar