mandag den 7. september 2015

Hvor blev august af?

August-måned har, i mange år, været alt for travl i vores familie. Og i år var ingen undtagelse.
På arbejdsfronten, har jeg travlt med at gøre klar til det årlige patchworktræf. Selvom jeg starter med at forberede mig  inden ferietiden, ender det altid med meget lange arbejdsdage. Første weekend i august gik med indkøbstur til midtjylland.

På hjemmefronten har vi vores årlige gadefest og gade-loppemarked. Det foregår i anden weekend i august. Gadefesten har vi fralagt os at arrangere fra i år, men loppemarkedet står vi for. I år havde vi et par tilstødende gader med, så det blev som altid en succes. Vores ærø-pandekager går som "varmt brød". Det er det jo så faktisk også. Vi står og bager dem under loppemarkedet. På pandekagerne kunne man få hjemmelavet rabarberkompot eller mirabelle-marmelade. Uhm, det er godt.
Desværre har jeg ingen billeder fra loppemarkedet, der var for travlt til at huske på det.
Natten efter loppemarkedet satte jeg min yngste søn på toget i Nyborg med retning mod studieophold i Minnesota USA. Uha, det er svært, at være mor.
Hjemmelavet mirabellemarmelade
Tredje weekend i august  var vi til 60 års fødselsdag hos en af mine rejseveninder. Og havde efterfølgende overnattende gæster. En rigtig hyggelig weekend.

Fjerde weekend i august gik med Træf i Roskilde. Trailer og bil var stoppende-fuld, da vi kørte over Storebælt fredag ved 15-tiden. Og turen gik retur søndag aften med en ikke så fuld bil og trailer. Så var der et par dage med udpakning og oprydning inden torsdagsåbent i "netbutikken"

Det værste ved denne august er - jeg har ikke haft tid til at nyde haven og mit nye drivhus. Ikke fordi - det er slet ikke færdigt. Der mangler fliser og indretningen er ikke på plads. Det kommer alt sammen til næste år. Men alle planter er flyttet ind og vi har fået plads til bord og stole.

Nu skal vi bare have en september med lunt vejr og masser af sol, så jeg kan indhente det forsømte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar