mandag den 8. februar 2016

Forårsfornemmelser

Søndag morgen var en af de her morgener, hvor man kunne fornemme foråret. Solen skinnede og man kunne høre småfuglene i haven. Nu er der ikke så meget man kan gøre i haven først i februar, med mindre man vil ødelægge den drivvåde græsplæne og fjerne vinterbeskyttelsen fra de nye skud, der allerede er kommet frem. Selvom haven trækker, er det nok bedst at holde sig i skindet lidt endnu.

Det har været en hård vinter for mine overvintrende chili- og peberfrugtplanter. Sommeren sidste år var dårlig, så planterne var først rigtig kommet i gang, da de blev taget ind til overvintring og så har de været plaget af lus. Mange er gået til. men søndag blev der sået nye planter.



Jeg har dog været lidt i haven. Lørdag faldt jeg "tilfældigt" over en flot dobbelt Helleborus Orientalis.
Den måtte jeg bare have med hjem. Den er nu plantet i mit bed med Helleborus slægtninge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar