onsdag den 3. september 2014

Morgentur

Jeg har lige været på min morgentur i haven. Jeg elsker de her morgener i september. Solen står lavt, haven emmer af dug og så den dejlige kølige morgenluft. Jeg har vidst sagt det før!.
Det har været en god sommer i drivhuset. I går høstede jeg en agurk - det mener jeg ikke jeg har gjort før - i september. Planterne står så tæt nu i drivhuset - at familien har ingen adgang. Det kan sammenlignes med elefanter i en forretning med kongelige porcelænsfigurer!
Chocolade chilierne er godt igang med at modne. Det er styrke 10+
Nærmest uspiseligt stærke!
De sorte tomater har været gode. Masser af frugter og de smager himmelsk.
Og vindruerne. Uhm de er gode. De bliver "tyndet ud" flere gange om dagen.
Også høsten i haven har været fin. I år prøvede vi nogle nye majs. De var næsten for søde som grønsager til maden. Men så var de gode som en rå snack. Frøene købte vi hos Kerneliv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar