mandag den 15. september 2014

Overspringshandlinger

Det er dejligt, at gå i haven når der er sol og lune vinde, men det er også dejligt, når det regner, som det gjorde i går søndag. Det var for vådt til at lave noget i haven, og godt nok for det - der skulle gøres rent indendøre.
Blåskæg. En lille sent-blomstrende busk i en sjælden blå-lilla farve.
Citroner
Jeg har planlagt omlægning af noget af haven i efteråret.
Min store søn (han er ca. 2 m høj) var begyndt på den nye havegang, mens jeg var til høstfest.
Hønsene får græstørvene til tidsfordriv.
Mildt sagt: "Det er anderledes høns, vi har fået i år."
Læg mærke til den, forrest i billedet, den er hyperaktiv. 
Meeeeen, der var andre ting, der skulle laves. Der skulle bages madpakkeboller, ikke fordi det tager så lang tid - der var bare lige lidt rester i køleskabet (jeg går ind for "stop madspil") der skulle anvendes og det er så her tidsplanen vælter!!! Der var fire pølser, en stump pepperoni, lidt tomatsovs og en rest revet ost. Så det endte med madpakkeboller, pølsehorn og pizzasnegle.

Og så var der alle nedfaldsæblerne i haven. Sidste weekend blev det til æbleflæsk og gammeldags æblekage. Denne weekend blev de til æbleflæsk og æblehorn. Og selvfølgelig til æblemos i fryseren.
Jeg nåede, at støvsuge og vaske gulvet i stue og køkken - næste weekend lover de godt vejr - så der går jeg nok i haven!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar