mandag den 3. november 2014

Plantemateriale

Jeg benyttede mig af det gode vejr i weekenden, til at få gravet nogen af georgineknoldene op. Jeg tog alle dem, der ikke kunne nå, at sætte flere blomster. Det er et stort arbejde - når man har mange, som jeg har. Det er ikke det mest spændende havearbejde, men med tanken om alle de skønne blomster, jeg er blevet belønnet med hele sommeren og oktober med, så går det alligevel. Jeg havde forberedt mig, med færdige mærkesedler til dem alle.
Sjovt nok - de knolde man gerne vil have flere af, er ikke så gode til at formere sig. Hvorimod dem, man har rigeligt af, ja, de bliver til mange!
Jeg har meget svært ved at kassere plantemateriale, så jeg bliver nok nødt til at nedlægge majsbedet til næste år!
Nu ligger knoldene og tørrer lidt, inden de skal pakkes i kasser og stilles frostfrit.
Apropos plantemateriale!
Planter fra frø at et granatæble sået i år.

Kaktus af frø fra dragefrugt sået for 2 år siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar