lørdag den 21. februar 2015

Det trækker ....

Granatæbletræer før beskæring
Havefrøene er fundet frem. Både de købte og dem jeg har samlet sidste år. Diverse frøfirmaer og havesider bliver nær-studeret, så snart jeg kan se mit snit til det. Men det går ikke. Jeg har lovet mig selv, at så-sæsonen først for alvor starter, når Håndarbejdsmessen i Middelfart og Quilt-rally er overstået. Så der må kun kigges og planlægges, når der er tid til det. Men det trækker, så forfærdeligt i mig.
I dag har jeg været i haven (på trods af regnvejr) og set på alle løgene, som jeg plantede i mit nye bed i efteråret. De myldrer frem. Mine juleroser og påskeklokker ser også ud til at befinde sig vel i de nye omgivelser.
Jeg har dog fået lidt "jord under neglene" i dag. Sidste år såede jeg nogle granatæblefrø, fra en frugt vi havde spist. (Jeg kan ikke se frø og kerner i frugt og grønt i køkkenet, uden at jeg skal prøve, om jeg kan få dem til at spire)!  Nu har jeg 10 fine granatæbletræer, som har overvintret i havestuen sammen med chiliplanterne. De er blevet beskåret, så jeg forhåbentlig kan få nogle pæne planter ud af dem.
Hvad jeg skal bruge dem til - det ved jeg ikke!
Hvor jeg skal få plads til dem - ved jeg slet ikke!
Mon ikke de ender i krukker i haven, når det bliver mere lunt i vejret.

Granatæbletræer efter beskæring
Frøene er fundet frem, der er, som altid, nok til at så hele nabolaget til!
Ny påskeklokke
Ny påskeklokke
Ny julerose
Ny påskeklokke
Ny julerose

Ingen kommentarer:

Send en kommentar