onsdag den 3. december 2014

Hvad du ønsker ....

Hvad du ønsker skal du få - når (ikke hvis)vi vinder millionen

Her i familien, med to voksne og to unge mennesker, har vi startet en ny tradition. Det vil sige det bliver vidst først en tradition til næste år, som så er tredje år.
I stedet for kalenderpakker eller adventspakker, køber vi en skrabekalender til hver. Aftalen er, at hvis der er million gevinst på en af kalenderne, deles gevinsten i fire lige store dele.
Allerede i går den 2. december begyndte planlægningen af omsætning af gevinsten.
Den yngste i familien, er 16 år og går på Teknisk Gymnasium. Han spekulerer på, hvordan gevinsten skal investeres, så den kan give afkast.
Den to meter høje er 19 år, går på Levnedsmiddelskolen,  - vil være bager, - er på SU og altid i pengeunderskud. Han vil vidst gerne have en bil, så han ikke altid skal låne fars.
Den ældste i familien, ham jeg deler avisen med, trænger forfærdeligt til en ny bil.
Så er der mig. Jeg ønsker mig et orangeri - det har længe været et stort ønske. Jeg har nu et almindeligt drivhus på 9,9 m2 og det er alt for småt. Mit nye "orangeri" skal være mindst dobbelt så stort, med en sokkel af røde mursten. I bunden skal der ligge røde teglsten. Og der må meget gerne være mulighed for opvarmning så jeg kan forlænge sæsonen. Så skal der være plads til et arbejdsbord og plads til at sidde og nyde kaffen.- åh, det bliver dejligt - jeg tror slet ikke jeg kan komme derfra igen - førend det bliver vinter!
Men tilbage til virkligheden - vi skal lige vinde millionen først!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar