mandag den 5. januar 2015

Et lille drys sne

Jeg kunne så godt tænke mig et lille drys dækkende sne. Bare lige et lille drys til at camouflere haven. Især urtehaven. Den bærer i den grad præg af et travlt efterår, hvor der ikke var tid til at rydde op inden vinteren. I går benyttede jeg mig af det dejlige solskinsvejr. Iklædte mig thermo-kedeldragten og gik i haven og fik ryddet lidt op. Jeg tog mig også tid til den første kop kaffe i drivhuset i år - skønt at sidde der i solen og falde i staver - ren lysterapi.
Forhåbentlig bliver der flere solskinssøndage inden foråret sætter ind. For der er meget at rydde op i endnu og masser af kaffe, der skal drikkes, derude i lyset.
Nu kan vi blot vente på foråret.
Der blev også tid til at klippe lidt i mine overvintrende chilier i havestuen. Der er mange af dem, der bærer endnu, men de ser ikke lige godt ud alle sammen.
Søndagens chilihøst
Sarit Gat
Middelstyrke smager lidt af citrus 1. overvintring
Rød Habanero
Stærk 3. overvintring

Ingen kommentarer:

Send en kommentar