fredag den 2. januar 2015

Godt nytår

Så er vi i gang med det nye år. Mange ser tilbage på det gamle år og reflekterer over årets gang. Hvordan er året gået ? For meget arbejde? Har der været tid til familien? Vennerne? Hvordan er hverdagene gået? Ferierne? Hvordan er det med sundheden? Jeg kunne blive ved i det uendelige. Og så kommer alle nytårsfortsætterne! Man skal holde op med at ryge! Måske skære lidt ned på rødvinen! Og så må man hellere melde sig ind i fitnesscenteret, der et par kilo (eller tre eller flere) for meget på sidebenene - det er da altid en begyndelse. Og vi ved alle, at for de fleste er det godt klaret, hvis det holder januarmåned ud.
Jeg ryger ikke. Jeg drikker ikke rødvin. Og jeg kunne ikke drømme om at melde mig ind i fitnesscenteret. Ikke fordi jeg er bedre end andre. Jeg har masser af dårlige vaner. Jeg kan afsløre nogle få. Jeg kan ikke leve uden lakrids. Og kage skal man ikke friste mig med. Også tager jeg mig ikke tid til at blive rørt. Det siger sig selv, at for stort indtag af kalorier og for lille forbrug af kalorier sætter sine spor. Og som tidligere år, starter omlægningen idag d. 2.1.. Erfaringen siger mig, at de store drastiske ændringer ikke holder ret længe, så det bliver i det små. Den daglige morgen gåtur skal genoptages. Kage og lakrids hører til i weekenden.
Et godt ostebord er altid godt og en 1980`er ostelagkage kan man altid spise.
Men nu er det kun tilladt i weekenden. Så det er godt det er lørdag i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar